Pagina's

Silhouetstempelen

In juli won ik met deze kaart bij de Lift Challenge. Naast dat ik een heel mooi cadeau kreeg, namelijk een tegoedbon voor de Scrapheap, hield dit ook in dat ik gastdesigner mag zijn deze keer. Altijd leuk!

De opdracht is deze keer om een kaart te liften van Donna Mikasa. Je moet zwarte silhouetten tegen een gekleurde strook op een witte basis stempelen. Klik even op de link, om nog een ander voorbeeld te zien naast die helemaal onderaan deze post staat.

Speurend tussen mijn stempels, kwam ik al gauw bij deze bladeren uit. Dit zijn al silhouetten, die ik mooi vind voor bijvoorbeeld een condoleancekaart. 

Natuurlijk kun je ook stempels helemaal zwart inkleuren om een silhouet te krijgen. Hoe ik de kaart heb gemaakt spreekt denk ik wel voor zich; eerst de gekleurde strook blenden en vervolgens de bladeren stempelen. Zie je hoe de inkt toch anders pakt op de verschillende soorten papier? De volgende keer ga ik dat toch maar met zwarte embossingpoeder doen, zodat ik een gelijke kleur heb.

Gebruikte materialen
Altenew - Dot Botanicals
Altenew - Sentiment Strips 
Altenew - Sugarplums Mini Ink Cube Set

Veel succes met meedoen aan de challenge! Ik benieuwd wat jullie gaan maken; ik ga zeker even rondneuzen. Hieronder nog even de voorbeeldfoto




4 opmerkingen:

  1. Wow, wat prachtig!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had al voorkennis natuurlijk ;) Je kaart is prachtig en deze stempels lenen zich inderdaad heel mooi voor dit soort kaarten. Dank je wel voor je mooie bijdrage als GD!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kaart heel mooi die roze tinten met de silhouetten van de bladeren erbij.

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Ik lees ze met plezier. Je reactie moet eerst goedgekeurd worden voor je hem terugziet, dit ivm spammers.