Pagina's

Have a happy Bzzzz-day!

For an other language, please use the translate-button at the bottom!

Er is een moodboard-challenge bij Create a Smile. Sinds enige tijd heb ik ook stempels en stencils van dit merk en ik doe dan ook graag mee met hun challenge. Voor deze kaart heb ik het zomerse gevoel en de kleuren als inspiratie gebruikt. Lekker fris blauw en geel/oranje.

Gebruikte materialen
Create a Smile - Best Bugs!
Create a Smile - Mini Birthday
Copic Markers
Distress Oxide Inkt - Salty Ocean

Voor deze kaart heb ik twee technieken in het bijzonder gebruikt. Eigenlijk zit er maar één bijtje in de set die van de zijkant te zien is. Deze heb ik op de achterkant van een andere stempel gestempeld, en daar dan de afdruk mee gemaakt zodat ik deze bij ook in spiegelbeeld heb. Dit heb ik ook met de bij gedaan die je op zijn buikje bekijkt, maar daar zie je eigenlijk alleen verschil in z'n kuifje. 


Verder heb ik de floating frame techniek gebruikt. Ik ben gestart met alle bloemetjes en bijtjes kleuren, uitknippen en neerleggen zoals je ze wilt hebben. Vervolgens met Press'n Seal (die ooit bij een Nederlandse winkel die Amerikaanse producten verkoopt is aangeschaft) de plaatjes "vastgeplakt" aan het folie en deze vervolgens op maat gesneden. Daarna het geheel door de Cuttlebug gehaald om de zeshoek er uit te snijden. Dan kun je op de achterkant stukjes 3D-tape aanbrengen om het geheel op de achtergrond te pakken. De floating frame techniek is ook heel leuk om afbeeldingen te overlappen, zoals ik al eerder bij deze en deze kaart heb gedaan. Hier heb ik het niet gedaan, om de achtergrond ook goed naar voren te laten komen.

Omdat Press'n Seal niet heel makkelijk te verkrijgen is, heb ik ook even gezocht naar een alternatief. Ik heb tips gevonden van mensen die schilderstape met anti-static powder bewerken, zodat het niet zo sterk plakt of washitape gebruiken om alles aan elkaar vast te plakken. Enige nadeel lijkt me dan dat je dan niet meer goed kunt zien waar je in de afbeelding snijdt.


7 opmerkingen:

  1. Bzzzzzz, wat een leuke kaart met al die bijtjes!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk gedaan met de bijtjes en gave techniek is dit!
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo`n gave techniek! Super leuk kaart met deze zomerse kleurtjes .
    Fijne dag groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zzzzzoheee, wat een leuke zzzzzzomerse kaart Marjolein. Op deze manier vind ik bijtjes wel leuk maar in het echt ga ik ervoor op de loop hihi.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superleuke kaart en wat slim deze techniek! De floating techniek is ook erg leuk, ik heb weleens gekeken naar dat Press and Seal bij die winkel, maar vond het wel wat duur. Als je meer kaartjes op deze manier maakt is het natuurlijk wel de moeite waard. Keuzes, keuzes ... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. So cute ♥️...thank you for taking part in the Create a Smile challenge

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Great card. thanks for joining us at Create a Smile Challenge

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Ik lees ze met plezier. Je reactie moet eerst goedgekeurd worden voor je hem terugziet, dit ivm spammers.