Pagina's

Eline's Huiswerk - Sneeuw en IJs

Op de Instagrampagina van Eline Pellinkhof is een leuke uitdaging gestart; Eline's Huiswerk. Je gaat een werkstuk maken met een opdracht eraan gekoppeld. Dit keer is de opdracht "sneeuw en ijs". Het moet nadrukkelijk geen kerstkaart worden. En voor een extra uitdaging kun je jezelf wat uitdagen om het sneeuw en ijs op een andere manier weer te geven.

Dat is nu eens erg leuk huiswerk! Daar ben ik wel voor te porren, dus ben ik na enige tijd nadenken aan de slag gegaan. Het nadenken had betrekking op het bedenken van een alternatieve manier om het sneeuw en het ijs weer te geven. Normaal gesproken gebruik ik voor sneeuw altijd glitterpapier. Op deze kaart heb ik watten gebruikt, in combinatie met de tuingrond-snijmal. Het ijs (zie je ook de schaatssporen?) heb ik gemaakt door vellum te gebruiken dat ik heb bewerkt met Viva-Kristallgel. Door de gel te verhitten kreeg ik een wat korreliger effect; echt natuurijs. Verder ben ik creatief geweest met mijn snijmallen, want de beker en schaatsen zijn gemaakt met behulp van heel andere stansjes. 

Gebruikte materialen
Marianne Design Collectables - COL1489 Eline's Hamster
Marianne Design Collectables - COL1490 Eline's Stokstaartjes (sjaal)
Marianne Design Craftables - CR1397 Tuingrond
Marianne Design Craftables - CR1486 Kerstlampjes by Marleen
Marianne Design Craftables - CR1488 Cadeautjes by Marleen (strikjes op het bord)
Marianne Design Craftables - CR1525 Woodstove by Marleen
Marianne Design - CS1036 Hallo Winter
Marianne Design - Pretty Papers Bloc PB7057 Eline's Snowflake Kisses
Marianne Design - AK0075 Eline's Snowflake Kisses Backgrounds

Het was erg leuk om te doen! Ik kijk uit naar de eventuele feedback en zeker ook naar de volgende opdracht.





11 opmerkingen:

  1. Heey Marjolein,

    dat is een heel gaaf winters kaartje geworden!!!

    Groetjes Femke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een gaaf kaartje met de hamsters in het wintertafereeltje leuke uitdaging ga ook een kijken
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een toffe winterse kaart Marjolein!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is een prachtige kaart de hamsters op de schaats. Wat mij betreft super gelaagd. Heel erg leuk met dit mooie achtergrond vel. Een topper. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou Marjolein,
    wat een gaaf kaartje. Zo leuk die schaatsjes en die sporen in het ijs! Hoe verzin je het? Ik zag het ook op Insta, maar ik heb geen idee hoe ik mee kan doen. Ben er nog helemaal niet bedreven in.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je dat leuk gedaan zeg. Die schaatsen en dan die sporen op het ijs, geweldig! Hele leuke kaart!

    grroetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een gave kaart, Marjolein. Lekker creatief ben je geweest en die schaatssporen vind ik superleuk bedacht.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuk !!!
    Die lichtslinger altijd zo leuk !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ben je lekker bezig geweest met het huiswerk. Zo leuk om te zien wat jij ervan hebt gemaakt. Vooral het ijs is erg goed gelukt. Groetjes, Christa

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super leuke kaart is dit! Grappig die schaatsende hamster!
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Ik lees ze met plezier. Je reactie moet eerst goedgekeurd worden voor je hem terugziet, dit ivm spammers.