Pagina's

Glaasjes fris

De sketch van De Egel keek me al een tijdje uitnodigend aan. Leuk om eens een ander formaat kaart te maken; er past best veel op en de sketch is ook nog eens leuk. Zeker 20 keer ben ik van idee veranderd voor ik nu dan toch echt aan de kaart ben begonnen. Ik heb hem gecombineerd met de Moodboardchallenge van Create a Smile, waar een vrolijk kleurenpalet is samengesteld.

Gebruikte materialen
Create a Smile - Fruit Salad
Marianne Design - CS0996 Birthday Wishes
Create a Smile - Polka Dots Stencil
Distress Inkt - Carved Pumpkin, Squeezed Lemonade, Twisted Citron
WOW! Embossingpoeder - Clear, Clear Sparkle, White
Cadence - Dora Wax Parelmoer

Ik ben begonnen met het maken van de glazen. Op Mixed Media-papier heb ik de drie tinten distressinkt aangebracht. Deze heb ik goed laten drogen, om vervolgens het stencil over het papier te leggen en met Cadence wax en behulp van een paletmes een laagje wax aan te brengen. Vergeet niet om deze laag heeel lang te laten drogen als je geen heattool gebruikt (ehum...).  In die tijd kun je bijvoorbeeld je stempelafdrukjes inkleuren en de andere lagen papier bewerken.

De achtergrond van de kaart is met hetzelfde stencil en dezelfde kleuren distressinkt bewerkt. De overige laagjes heb ik eerst op kleur gebracht met distressinkt, om vervolgens met Versamark de fruitstukjes te stempelen. De gele en oranje laag is met clear embossingpoeder bewerkt, en de groene met clear sparkle. De sparkle zie je helaas niet zo goed op de foto. Meteen heb ik ook de tekst gestempeld en met wit ge-embossed.

Toen ik na een tweede poging, het papier voor de glaasjes goed had laten drogen, heb ik het aan het papier een strookje vellum bevestigd om het papier vervolgens in glas-vorm te brengen. Toen was het nog een kwestie van opplakken en de kaart is klaar!

Ik heb nog twee glaasjes over, dus daar ga ik binnenkort nog een kaartje mee maken.

Groetjes! Marjolein

P.S. Ik ben een Instagram-account begonnen. Daar probeer ik een aantal van jullie ook op te volgen. Ik kan soms niet zien of het account (ook) voor hobby is. Voel je vooral niet bezwaard om mijn verzoekje te weigeren! Het is nog een beetje vogelen voor me hoe het precies werkt.

6 opmerkingen:

  1. Wat een super leuke zomerse kaart!! Mooi met dat vellum erbij.
    Fijne dag!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig mooie fluerige inkt-kaart!! Heel erg tof gedaan!
    Groetjes Gerlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow cool card,thanks for sharing at create a smile stamps challenge

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een plaatje en wat zijn de kleuren geweldig fris en mooi. Past helemaal bij het fruit. Leuk! Dank je wel voor je bijdrage aan de sketch challenge van de Egel. Groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gaaf kaartje is het geworden! Heel leuk hoe je de kleuren van het moodboard in je kaart hebt weten te verwerken! Bedankt voor het meedoen bij Create a Smile Challenges! Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beautiful card! Love these colours! Thank you so much for playing along with the Create a Smile - Challenge!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Ik lees ze met plezier. Je reactie moet eerst goedgekeurd worden voor je hem terugziet, dit ivm spammers.