Pagina's

Vallende bladeren en gipskruid

Het was even broeden, maar nu heb ik hem klaar! De kaart voor de Jubileumchallenge van de Lift Challenge. 10 Jaar Lift Challenge, wat een mooi jubileum. De bedoeling is om zelf een kaart te kiezen die je gaat liften. De kaart die ik heb gelift, is er een van Rachel Greig. Zij heeft een kaart gemaakt door zelf een achtergrond te maken met inkt. Daarop heeft ze in dezelfde tinten als haar achtergrond, met een stempel van een fluitenkruid en bereklauw gestempeld. Op het laatst heeft ze met nogmaals wat van deze planten gestempeld, zo te zien met zwart embossingpoeder.

Mijn kaart heb ik ook ongeveer zo opgebouwd. Alleen de kleurencombinatie, waarbij ik gebruik heb gemaakt van het moodboard van de challenge bij Dutch Card Lovers, leende zich niet zo lekker voor een inktachtergrond. Dus heb ik met gelliplate en verf erbij gepakt. Met behulp van een stempelset met bladeren, van Art Journey, heb ik de achtergrond gemaakt. Vervolgens heb ik in de kleuren uit het kleurenpalet in embossingpoeder gebruikt om te stempelen. De inkten die ik had, vielen weg tegen de achtergrond, dus embossingpoeder was het alternatief. Als laatste heb ik de fluitenkruidjes ook in zwart embossingpoeder gestempeld en de kaart afgemaakt met een tekst.

Ik maak helemaal niet vaak Mixed Media-kaarten, en ik ben heel blij met het resultaat! Ik heb nog wat afdrukjes over, dus die ga ik binnenkort vast ook gebruiken.

Gebruikte materialen
Altenew - Fragile Foliage
Art Journey - Leaves
Ranger - Embossingpowder Aqua Tinsel
WOW! - Embossingpoeder Copper Pearl
WOW! - Embossingpoeder Primary Ebony

Hier nog even een fotootje waar je de bladeren (o.a. rechts in de hoek) en de glimmer van de embossingpoeder kunt zien.


 De gelifte kaart

 Het moodboard van Dutch Card Lovers










16 opmerkingen:

  1. Dit heb je erg leuk en knap gedaan Marjolein, een prachtige kaart xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooi kaartje mooi hoe de kleuren in elkaar overlopen het is je heel goed gelukt om de kaart te liften
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw dit is een mooie kaart Marjolein! Dit zijn helemaal mijn kleuren, prachtig!
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vind het een pracht van een kaart geworden, Marjolein!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zag hem op Insta en heb daar ook gereageerd, fijn dat je meedoet met onze challenge marjolein, dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie lift in deze kleuren Marjolein. De stempel die je gebruikt hebt lijkt ook echt een beetje op de stempel van je liftkaart. Heel mooi. Dankjewel voor je bijdrage aan de DCL en lift challenges!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha jij doet ook met 1 kaart mee aan beide challenges net als ik, leuk! Je kaart is echt prachtig geworden, de kleuren vind ik fantastisch en het vierkante model doet het ook goed!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige kaartjes in deze mooie kleuren.
    Groetjes Rina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow gave kaart hoor in die prachtige kleuren en mooie lift. Fijn dat je meedoet bij DCL.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow gave kaart hoor in die prachtige kleuren en mooie lift. Fijn dat je meedoet bij DCL.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow gave kaart hoor in die prachtige kleuren en mooie lift. Fijn dat je meedoet bij DCL.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schitterend! Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind het haast een beetje Oosters jouw kaart. Mooie liftkaart en jouw uitwerking is ook mooi geworden.
    Heel tof dat je met onze jubileum challenge meedoet, dank je wel Marjolein!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Daar mag je zeker blij mee zijn! Hij is echt heel mooi geworden. Leuk dat je met ons meedoet bij DCL!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Héél mooie kaart in herfstige kleurtjes !!
    Fijne middag Epie

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! Ik lees ze met plezier. Je reactie moet eerst goedgekeurd worden voor je hem terugziet, dit ivm spammers.